Od ponad roku na rynku pierwotnym dokonuje się transformacja w sposobie komunikacji dewelopera z klientami. Stoi za nią innowacyjna platforma Obido, której celem jest zmiana zasad działania branży nieruchomości. Zdaniem twórców tego portalu podstawą funkcjonowania rynku mieszkaniowego jest przede wszystkim nabywca i jego preferencje, zachowania oraz pragnienia.
Serwis Obido został założony w październiku 2015 roku przez Mariana Brulińskiego i Pawła Gniadkowskiego – menedżerów z kilkunastoletnim doświadczeniem. Zanim wystartował, jego twórcy przez wiele miesięcy pracowali nad optymalnym modelem biznesowym oraz dopasowaniem do rynku. Dzięki pomyślnym wynikom testów, w rozwój platformy zainwestowali prywatni inwestorzy, tzw. Business Angels, którzy łącznie ulokowali w ten pomysł ponad 1,6 mln zł. Portal Obido swoim zasięgiem obejmuje trzy najpopularniejsze lokalne rynki deweloperskie, tj. warszawski, krakowski oraz wrocławski. Każdy, kto poszukuje mieszkania na rynku pierwotnym może założyć darmowe konto na platformie i być pewnym, że zespół doradców w sposób profesjonalny i rzeczowy doradzi mu w zakupie mieszkania. Obiektywnie i bez namawiania.
– Platforma Obido jest pomostem pomiędzy biurem sprzedaży a kupującym – wyjaśnia Marian Bruliński. – Nasz serwis ułatwia komunikację klienta z pracownikiem dewelopera, w której to potencjalny nabywca i jego oczekiwania są najistotniejsze. Jest to nieznane dotąd podejście, bo do niedawna na rynku mieszkaniowym klient był postrzegany jako jeden z wielu, a nie jako konkretna osoba, dla której kupno mieszkania jest jednym z najważniejszych wyborów życiowych. Obido zmienia ten punkt widzenia, gdyż skupia się na potrzebach użytkownika i na tej podstawie dobiera inwestycje, spełniające jego preferencje – tłumaczy.
Istotne jest to, że Obido nieustannie się rozwija, a jego twórcy dążą do maksymalnego opanowania tej dynamicznie rosnącej niszy na rynku. W tym momencie w systemie Obido znajdują się zarówno najwięksi inwestorzy w Polsce (m.in. Dom Development, Bouygues Immobilier, Marvipol, LC Corp), jak i mniejsze spółki oraz niewielkie firmy rodzinne. Dodatkowo, platforma zwiększa swoje wpływy każdego miesiąca. Tylko od stycznia tego roku zespół komunikacji Obido dopasował aż 29 000 mieszkań zgodnych z profilami użytkowników (od samego początku funkcjonowania serwisu wysłano do klientów 100 000 prezentacji mieszkań), co daje miesięczny wzrost na poziomie 20-25%. Co więcej, codziennie w Obido konsultanci opiekują się ponad 5 000 użytkownikami, analizując ich pragnienia i polecając najlepiej dopasowane mieszkania.
Uświadamia to, że platformy segment of one, do których zaliczany jest serwis Obido, są przyszłością nie tylko nowoczesnego marketingu, ale także rynku deweloperskiego. Bazują one na zmianach, rewolucjonizujących pozostałe sektory gospodarki, gdzie zachowania i potrzeby klienta stają się podstawą w tworzeniu odpowiednich strategii marketingowych (stąd m.in. rozwinął się tak popularny współcześnie rynek doznań). Platforma Obido wdraża taki sposób myślenia na rynek mieszkaniowy, na którym coraz bardziej liczy się nie to, aby zasypać reklamami jak największą liczbę osób, ale to, żeby dostarczyć odpowiednich argumentów każdemu, kto rzeczywiście zastanawia się właśnie nad zakupem mieszkania.
– Platforma Obido jest pomostem pomiędzy biurem sprzedaży a kupującym – wyjaśnia Marian Bruliński. – Nasz serwis ułatwia komunikację klienta z pracownikiem dewelopera, w której to potencjalny nabywca i jego oczekiwania są najistotniejsze. Jest to nieznane dotąd podejście, bo do niedawna na rynku mieszkaniowym klient był postrzegany jako jeden z wielu, a nie jako konkretna osoba, dla której kupno mieszkania jest jednym z najważniejszych wyborów życiowych. Obido zmienia ten punkt widzenia, gdyż skupia się na potrzebach użytkownika i na tej podstawie dobiera inwestycje, spełniające jego preferencje – tłumaczy.
Istotne jest to, że Obido nieustannie się rozwija, a jego twórcy dążą do maksymalnego opanowania tej dynamicznie rosnącej niszy na rynku. W tym momencie w systemie Obido znajdują się zarówno najwięksi inwestorzy w Polsce (m.in. Dom Development, Bouygues Immobilier, Marvipol, LC Corp), jak i mniejsze spółki oraz niewielkie firmy rodzinne. Dodatkowo, platforma zwiększa swoje wpływy każdego miesiąca. Tylko od stycznia tego roku zespół komunikacji Obido dopasował aż 29 000 mieszkań zgodnych z profilami użytkowników (od samego początku funkcjonowania serwisu wysłano do klientów 100 000 prezentacji mieszkań), co daje miesięczny wzrost na poziomie 20-25%. Co więcej, codziennie w Obido konsultanci opiekują się ponad 5 000 użytkownikami, analizując ich pragnienia i polecając najlepiej dopasowane mieszkania.
Uświadamia to, że platformy segment of one, do których zaliczany jest serwis Obido, są przyszłością nie tylko nowoczesnego marketingu, ale także rynku deweloperskiego. Bazują one na zmianach, rewolucjonizujących pozostałe sektory gospodarki, gdzie zachowania i potrzeby klienta stają się podstawą w tworzeniu odpowiednich strategii marketingowych (stąd m.in. rozwinął się tak popularny współcześnie rynek doznań). Platforma Obido wdraża taki sposób myślenia na rynek mieszkaniowy, na którym coraz bardziej liczy się nie to, aby zasypać reklamami jak największą liczbę osób, ale to, żeby dostarczyć odpowiednich argumentów każdemu, kto rzeczywiście zastanawia się właśnie nad zakupem mieszkania.