W poniedziałek (21.09) w Krakowie rusza nowa platforma, która w prosty, a przede wszystkim skuteczny sposób połączy deweloperów z klientami. W bazie obido znajdziemy wszystkie mieszkania dostępne na rynku pierwotnym.
Platforma obido to efekt wielu lat doświadczeń założycieli firmy w obszarze marketingu nieruchomości oraz nowoczesnych technologii.
Od samego początku projekt realizowany był bez kompromisów, z dużą wiarą w jego potencjał. W różnych fazach pracował nad nim zespół od 15 do 30 programistów, architektów, projektantów, oraz analityków. Już po 3 miesiącach, kosztem ponad 4.000 godzin pracy programistów oraz niemal 12.000 godzin pracy architektów i projektantów powstał MVP, stanowiący trzon całości systemu. Przeprowadzone testy potwierdziły założenia biznesowe, co ułatwiło uzyskanie 2 rundy finansowania, przeznaczonej na ukończenie systemu.
W sierpniu 2015 roku, gdy system był niemal gotowy, zamknęliśmy 3 rundę finansowania, w całości przeznaczoną na wprowadzenie produktu na rynek. W sumie, na przestrzeni pięciu miesięcy finansowanie wyniosło 1,6 mln PLN, przy utrzymaniu przez założycieli pełnej kontroli nad Spółką.
Efekty niemal dwuletniej pracy będzie można zobaczyć już w poniedziałek 21 września. Właśnie wtedy premierę będzie miał serwis obido.pl w pierwszym mieście – Krakowie.
Od samego początku projekt realizowany był bez kompromisów, z dużą wiarą w jego potencjał. W różnych fazach pracował nad nim zespół od 15 do 30 programistów, architektów, projektantów, oraz analityków. Już po 3 miesiącach, kosztem ponad 4.000 godzin pracy programistów oraz niemal 12.000 godzin pracy architektów i projektantów powstał MVP, stanowiący trzon całości systemu. Przeprowadzone testy potwierdziły założenia biznesowe, co ułatwiło uzyskanie 2 rundy finansowania, przeznaczonej na ukończenie systemu.
W sierpniu 2015 roku, gdy system był niemal gotowy, zamknęliśmy 3 rundę finansowania, w całości przeznaczoną na wprowadzenie produktu na rynek. W sumie, na przestrzeni pięciu miesięcy finansowanie wyniosło 1,6 mln PLN, przy utrzymaniu przez założycieli pełnej kontroli nad Spółką.
Efekty niemal dwuletniej pracy będzie można zobaczyć już w poniedziałek 21 września. Właśnie wtedy premierę będzie miał serwis obido.pl w pierwszym mieście – Krakowie.
Nowa jakość w marketingu nieruchomości
– Obido działa bardzo intuicyjnie. Klient poszukujący mieszkania wypełnia prosty formularz, który poza standardowymi informacjami o cenie, metrażu, lokalizacji mieszkania, zawiera także informacje na temat elementów które są dla niego szczególnie ważne: np. dojazdu do centrum, bliskości przedszkoli czy terenów zielonych w okolicy. I na tym kończy się praca osoby poszukującej mieszkanie – opisuje Paweł Gniadkowski, dyrektor technologii i współzałożyciel portalu.
Po wypełnieniu formularza system przypisuje do klienta listę najlepiej dopasowanych mieszkań z oferty wszystkich deweloperów w danym mieście.
Dzięki czemu, można przedstawić mieszkania odpowiadające klientowi, którego wymagania dokładnie znają. Klient w wygodny sposób je porównuje i dokonuje ostatecznego wyboru, które z biur sprzedaży ostatecznie odwiedzić.
– Chaos komunikacyjny panujący w marketingu nieruchomości z pewnością nie sprzyjał komunikacji deweloperów z klientami. A przecież obydwu stronom zależy na tym samym – żeby Klienci finalnie zakupili mieszkania które najbardziej im odpowiadają. Funkcjonalne działanie platformy obido jest szansą na uporządkowanie i maksymalne uproszczenie kontaktów – komentuje Marian Bruliński, specjalista ds. nieruchomości i współzałożyciel platformy Obido.
Po wypełnieniu formularza system przypisuje do klienta listę najlepiej dopasowanych mieszkań z oferty wszystkich deweloperów w danym mieście.
Dzięki czemu, można przedstawić mieszkania odpowiadające klientowi, którego wymagania dokładnie znają. Klient w wygodny sposób je porównuje i dokonuje ostatecznego wyboru, które z biur sprzedaży ostatecznie odwiedzić.
– Chaos komunikacyjny panujący w marketingu nieruchomości z pewnością nie sprzyjał komunikacji deweloperów z klientami. A przecież obydwu stronom zależy na tym samym – żeby Klienci finalnie zakupili mieszkania które najbardziej im odpowiadają. Funkcjonalne działanie platformy obido jest szansą na uporządkowanie i maksymalne uproszczenie kontaktów – komentuje Marian Bruliński, specjalista ds. nieruchomości i współzałożyciel platformy Obido.
Źródło: Mam Startup